Sfoglia per Autore
I meme, nuova frontiera della partecipazione politica
2023-01-01 Bracciale, Roberta
Meme Tales: Unraveling the Function of Memes in the Russian-Ukraine Conflict
2023-01-01 Bracciale, Roberta; AGLIOTI COLOMBINI, Junio
Leaders' Visual Communication Style: Between Personalisation and Populism
2023-01-01 Bracciale, Roberta; Martella, Antonio
Populism and emotions: Italian political leaders’ communicative strategies to engage Facebook users
2022-01-01 Martella, Antonio; Bracciale, Roberta
Media digitali, genere e pratiche partecipative
2022-01-01 Bracciale, Roberta
Hyperleaders
2022-01-01 Bracciale, Roberta
Vinci Salvini! Boosting engagement in the 2019 European elections campaign in Italy
2022-01-01 Bracciale, Roberta; Grisolia, Francesco; Martella, Antonio; Tesconi, Maurizio
The Italian Prime Minister as a Captain in the Storm: The Pandemic as an Opportunity to Build Personalized Political Leadership
2021-01-01 Mazzoleni, Gianpietro; Bracciale, Roberta
La cittadinanza connessa
2021-01-01 Bracciale, Roberta
Does populism go viral? How Italian leaders engage citizens through social media
2021-01-01 Bracciale, Roberta; Andretta, Massimiliano; Martella, Antonio
Surviving The Ph.D.: The Use Of Memetic Creativity in Informal Networks
2021-01-01 Bracciale, Roberta; AGLIOTI COLOMBINI, Junio
Surviving The Ph.D.: The Use Of Memetic Creativity In Informal Networks
2021-01-01 Bracciale, Roberta; AGLIOTI COLOMBINI, Junio
Young Italians, NEETs and political engagement: any good news?
2021-01-01 Andretta, Massimiliano; Bracciale, Roberta
Information Disorder: acceleratori tecnologici e dinamiche sociali
2020-01-01 Bracciale, Roberta; Grisolia, Francesco
La sfera pubblica e i mass media. Una ricostruzione del modello habermasiano
2020-01-01 Corchia, Luca; Bracciale, Roberta
“Mal comune, mezzo gaudio”: la funzione dei meme nelle reti informali del PhD
2020-01-01 Bracciale, Roberta; AGLIOTI COLOMBINI, Junio
Sharing a Meme! Questioni di genere tra stereotipi e détournement
2020-01-01 Bracciale, Roberta
Da “Le bimbe di Conte” a “Non ce n’è Coviddi”: la narrazione memetica della pandemia
2020-01-01 Bracciale, Roberta
La politica pop online. I meme e le nuove sfide della comunicazione politica
2019-01-01 Mazzoleni, Gianpietro; Bracciale, Roberta
I like non sono voti? La campagna sui social nelle europee 2019
2019-01-01 Cepernich, Cristopher; Bracciale, Roberta; Martella, Antonio; Crisosto, Cesar
Digital Hyperleaders: Communication Strategies on Social Networks at the 2019 European Elections
2019-01-01 Cepernich, Cristopher; Bracciale, Roberta
L'effet Matthieu : les inégalités sociales dans le cadre des fracture numériques
2018-01-01 Bracciale, Roberta
Hybrid 2018 campaigning: the social media habits of Italian political leaders and parties
2018-01-01 Bracciale, Roberta; Cepernich, Cristopher
Socially mediated populism: the communicative strategies of political leaders on Facebook
2018-01-01 Mazzoleni, Gianpietro; Bracciale, Roberta
La self-personalization dei leader politici su Twitter. Tra professionalizzazione e intimizzazione
2018-01-01 Rega, Rossella; Bracciale, Roberta
From Super-Participants to Super-Echoed, Participation in the 2018 Italian Electoral Twittersphere
2018-01-01 Bracciale, Roberta; Martella, Antonio; Visentin, Chiara
The Matthew Effect in the Italian Digital Context: The Progressive Marginalisation of the “Poor”
2018-01-01 Mingo, Isabella; Bracciale, Roberta
L’uso di Internet in Italia e in Toscana: limiti e opportunità per la comunicazione politica online
2017-01-01 Andretta, Massimiliano; Bracciale, Roberta
L’umbrella hashtag di #Toscana15: il network delle elezioni regionali
2017-01-01 Bracciale, Roberta; Martella, Antonio
Social media, campaigning e comunicazione politica: elementi di scenario
2017-01-01 Andretta, Massimiliano; Bracciale, Roberta
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile