LISARELLI, GIULIA Statistiche

LISARELLI, GIULIA  

DIPARTIMENTO DI MATEMATICA  

Mostra records
Risultati 1 - 14 di 14 (tempo di esecuzione: 0.015 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A developing discourse on transitions between different realizations of the same function 1-gen-2022 Lisarelli, G.; Macchioni, E.; Miragliotta, E.
Analisi del discorso di classe sul riconoscimento di altezze di un triangolo 1-gen-2022 Lisarelli, G.; Miragliotta, E.
Capturing ‘time’: characteristics of students’ written discourse on dynagraphs 1-gen-2019 Lisarelli, Giulia; Antonini, Samuele; BACCAGLINI-FRANK, ANNA ETHELWYN
Designing tasks for introducing functions and graphs within dynamic interactive environments 1-gen-2021 Antonini, S.; Lisarelli, G.
Did you know you can draw a huge number of infinite heights? The students’ realization tree of the heights of a triangle 1-gen-2022 Miragliotta, E.; Lisarelli, G.
Didattica della matematica inclusiva. Un percorso di ricerca-azione per la scuola secondaria di primo grado 1-gen-2022 Lisarelli, Giulia; Baccaglini-Frank, Anna; Poli, Federica
From experiences in a dynamic environment to written narratives on functions 1-gen-2020 Antonini, Samuele; BACCAGLINI-FRANK, ANNA ETHELWYN; Lisarelli, Giulia
From how to why: A quest for the common mathematical meanings behind two different division algorithms 1-gen-2021 Lisarelli, Giulia; BACCAGLINI-FRANK, ANNA ETHELWYN; DI MARTINO, Pietro
How dragging mediates a discourse about functions 1-gen-2018 Lisarelli, G.
L’uso del movimento nell’esplorazione e risoluzione di attività con grafici dinamici 1-gen-2019 Lisarelli, G.
On different strategies to solve problems involving algebraic expressions 1-gen-2021 Lisarelli, Giulia; Baccaglini-Frank, Anna
Progettare attività didattiche inclusive: un esempio di percorso sulle frazioni 1-gen-2019 Lisarelli, Giulia; BACCAGLINI-FRANK, ANNA ETHELWYN; Poli, Federica
Solving arithmetic word problems: representation as a tool for thinking 1-gen-2022 Lisarelli, G.; Poli, F.
Transition tasks for building bridges between dynamic digital representations and Cartesian graphs of functions 1-gen-2023 Lisarelli, G.