LISARELLI, GIULIA Statistiche
LISARELLI, GIULIA
DIPARTIMENTO DI MATEMATICA
A developing discourse on transitions between different realizations of the same function
2022-01-01 Lisarelli, G.; Macchioni, E.; Miragliotta, E.
Analisi del discorso di classe sul riconoscimento di altezze di un triangolo
2022-01-01 Lisarelli, G.; Miragliotta, E.
Capturing ‘time’: characteristics of students’ written discourse on dynagraphs
2019-01-01 Lisarelli, Giulia; Antonini, Samuele; BACCAGLINI-FRANK, ANNA ETHELWYN
Designing tasks for introducing functions and graphs within dynamic interactive environments
2021-01-01 Antonini, S.; Lisarelli, G.
Did you know you can draw a huge number of infinite heights? The students’ realization tree of the heights of a triangle
2022-01-01 Miragliotta, E.; Lisarelli, G.
Didattica della matematica inclusiva. Un percorso di ricerca-azione per la scuola secondaria di primo grado
2022-01-01 Lisarelli, Giulia; Baccaglini-Frank, Anna; Poli, Federica
From experiences in a dynamic environment to written narratives on functions
2020-01-01 Antonini, Samuele; BACCAGLINI-FRANK, ANNA ETHELWYN; Lisarelli, Giulia
From how to why: A quest for the common mathematical meanings behind two different division algorithms
2021-01-01 Lisarelli, Giulia; BACCAGLINI-FRANK, ANNA ETHELWYN; DI MARTINO, Pietro
How dragging mediates a discourse about functions
2018-01-01 Lisarelli, G.
L’uso del movimento nell’esplorazione e risoluzione di attività con grafici dinamici
2019-01-01 Lisarelli, G.
On different strategies to solve problems involving algebraic expressions
2021-01-01 Lisarelli, Giulia; Baccaglini-Frank, Anna
Progettare attività didattiche inclusive: un esempio di percorso sulle frazioni
2019-01-01 Lisarelli, Giulia; BACCAGLINI-FRANK, ANNA ETHELWYN; Poli, Federica
Solving arithmetic word problems: representation as a tool for thinking
2022-01-01 Lisarelli, G.; Poli, F.
Transition tasks for building bridges between dynamic digital representations and Cartesian graphs of functions
2023-01-01 Lisarelli, G.