This study aims to ascertain whether (1) an educational program is sufficient to achieve adequate Diaphragm Ultrasound (DUS) assessments on healthy volunteers and (2) combining a video tutorial with a practical session is more effective in making learners capable to obtain accurate DUS measurements, as opposed to sole video tutorial.

Comparisons of two diaphragm ultrasound-teaching programs: a multicenter randomized controlled educational study

Forfori F.;Corradi F.;
2019-01-01

Abstract

This study aims to ascertain whether (1) an educational program is sufficient to achieve adequate Diaphragm Ultrasound (DUS) assessments on healthy volunteers and (2) combining a video tutorial with a practical session is more effective in making learners capable to obtain accurate DUS measurements, as opposed to sole video tutorial.
2019
Garofalo, E.; Bruni, A.; Pelaia, C.; Landoni, G.; Zangrillo, A.; Antonelli, M.; Conti, G.; Biasucci, D. G.; Mercurio, G.; Cortegiani, A.; Giarratano, A.; Vetrugno, L.; Bove, T.; Forfori, F.; Corradi, F.; Vaschetto, R.; Cammarota, G.; Astuto, M.; Murabito, P.; Bellini, V.; Zambon, M.; Longhini, F.; Navalesi, P.; Bignami, E.
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11568/1012478
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? 11
  • Scopus 32
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact