Numerous studies worldwide have explicitly stated that play is fundamental for the harmonious development of human beings, not only in the developmental stage, but also in adulthood. Recreational activity performed as an end in itself is a source of pleasure, stimulates the desire to live and also react to experiences of suffering, and at every stage of life is essential to working out feelings of anger, aggression, and fear of the present or of the future. Part of the article explores the theme of video games as a preferential play experience in adolescence, considering their positive aspect of stimulating the emotional intelligence of creativity and the ability to process negative feelings and aggressive tensions.
Numerosi studi in tutto il mondo hanno affermato esplicitamente che il gioco è fondamentale per lo sviluppo armonioso degli esseri umani, non solo nella fase di sviluppo ma anche come adulti. L'attività ricreativa svolta come fine a se stessa è fonte di piacere, stimola il desiderio di vivere e reagisce anche alle esperienze di sofferenza, e in ogni fase della vita è essenziale per elaborare sentimenti di rabbia, aggressività e paura del presente o del futuro. Una parte dell’articolo approfondisce il tema dei videogiochi nel loro aspetto positivo in relazione all’intelligenza emozionale, alla creatività e alla sollecitazione a elaborare anche sentimenti negativi e tensioni aggressive.
Images and Perspectives of Play for Children’s and Adolescents’ Well-being
Maria Antonella Galanti
2019-01-01
Abstract
Numerous studies worldwide have explicitly stated that play is fundamental for the harmonious development of human beings, not only in the developmental stage, but also in adulthood. Recreational activity performed as an end in itself is a source of pleasure, stimulates the desire to live and also react to experiences of suffering, and at every stage of life is essential to working out feelings of anger, aggression, and fear of the present or of the future. Part of the article explores the theme of video games as a preferential play experience in adolescence, considering their positive aspect of stimulating the emotional intelligence of creativity and the ability to process negative feelings and aggressive tensions.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Adolescent Health_15.pdf
non disponibili
Tipologia:
Versione finale editoriale
Licenza:
NON PUBBLICO - accesso privato/ristretto
Dimensione
289.91 kB
Formato
Adobe PDF
|
289.91 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.