The educational paths that the school is called to respect and realize the reactions reflected in the pedagogical processes that cognitive, emotional and social development in the developmental age. An approach that is constantly linked to the best scientific theories and to the most accredited and proven practices, is what can represent the most important challenge for the school of the third millennium.
I percorsi didattici che la scuola è chiamata a rispettare e a realizzare trovano riscontro nei processi pedagogici che caratterizzano lo sviluppo cognitivo, emotivo e sociale nello svolgersi dell'età evolutiva. Un approccio che sia contemporaneamente legato alle migliori teorie scientifiche e alle più accreditate e dimostrate prassi, è ciò che può rappresentare per la scuola del terzo millennio la sfida più importante.
Insegnare e apprendere. Itinerari pedagogici e didattici nella scuola dell’infanzia e primaria
Donatella Fantozzi
2019-01-01
Abstract
The educational paths that the school is called to respect and realize the reactions reflected in the pedagogical processes that cognitive, emotional and social development in the developmental age. An approach that is constantly linked to the best scientific theories and to the most accredited and proven practices, is what can represent the most important challenge for the school of the third millennium.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.