The essay deals with the reception of iconographical topos of "Democritus laughing and Heraclitus weeping" until XVIII century. It shows important interpretations and meanings of the potraits of two philosophers and analyzes their iconography.

«È facile la censura implacabile del riso». Linee della fortuna del topos di Eraclito che piange e Democrito che ride fino al XVIII secolo

MAFFEI, SONIA
2012-01-01

Abstract

The essay deals with the reception of iconographical topos of "Democritus laughing and Heraclitus weeping" until XVIII century. It shows important interpretations and meanings of the potraits of two philosophers and analyzes their iconography.
2012
Maffei, Sonia
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11568/761209
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact