This paper focuses on the political, juridical and social impact of education, looking at the English case as a relevant example. A process will be emphasized, gradually removing education from the philantropic and charitable sphere, and giving it new "meanings", such as that of "social duty" and, then, that of a "legal right". During this process, Wollstonecraft's and Mill's approaches are considered as fundamental, with reference also to the gender perspective, in understanding educational development as a necessary element for the human flourishing.
Autori interni: | ||
Autori: | Vantin, Serena | |
Titolo: | Prospettive di genere. L'educazione da attività filantropica a diritto universale | |
Anno del prodotto: | 2017 | |
Digital Object Identifier (DOI): | 10.3280/LAS2017-058005 | |
Appare nelle tipologie: | 1.1 Articolo in rivista |
File in questo prodotto:
File | Descrizione | Tipologia | Licenza | |
---|---|---|---|---|
Prospettive di genere.pdf | Versione finale editoriale | NON PUBBLICO - Accesso privato/ristretto | Utenti riconosciuti Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.