The didactic planning concentrates in itself all the typical aspects of the school environment of every order and level, yet it continues to be pervaded by an aura of ambiguity (and consequent uncertainty) that contributes to keeping the theoretical, and therefore practical, frames of unjustly random. reference and realization. Often this fundamental device is experienced as a fulfillment of an exclusively administrative-bureaucratic nature that is made to coincide with the compilation of the obligatory documentation, almost as if the didactic action was parallel and well distinct from what one declares to pursue.  

La progettazione didattica concentra in sé tutti gli aspetti tipici dell’ambiente scolastico di ogni ordine e grado, eppure continua ad essere pervasa da un alone di ambiguità (e di conseguente incertezza) che contribuisce a mantenere ingiustamente aleatorie le cornici teoriche, quindi pratiche, di riferimento e di realizzazione. Spesso tale fondamentale dispositivo è vissuto come un adempimento di natura esclusivamente amministrativo-burocratica che viene fatto coincidere con la compilazione della documentazione obbligatoria, quasi come se l’azione didattica corresse parallelamente e ben distinta da quanto si dichiara di perseguire.

La progettazione didattica formativa

Fantozzi Donatella
2019-01-01

Abstract

The didactic planning concentrates in itself all the typical aspects of the school environment of every order and level, yet it continues to be pervaded by an aura of ambiguity (and consequent uncertainty) that contributes to keeping the theoretical, and therefore practical, frames of unjustly random. reference and realization. Often this fundamental device is experienced as a fulfillment of an exclusively administrative-bureaucratic nature that is made to coincide with the compilation of the obligatory documentation, almost as if the didactic action was parallel and well distinct from what one declares to pursue.  
2019
Fantozzi, Donatella
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11568/1017482
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact