The belief that reading and writing must first and foremost be approached as mere technical skills continues to persist in classrooms (and among teachers), generating conceptual errors that contribute to the construction of false frameworks and flawed strategies. Too often, it is still assumed that young learners cannot access genuine learning until they have mastered the basic technical skills.
La considerazione che la lettura e la scrittura debbano prima di tutto essere affrontate come strumentalità continua a serpeggiare fra i banchi (e le cattedre) generando errori concettuali che alimentano la costruzione di false architetture e fallaci strategie; ancora troppo spesso si ritiene che finché i giovani allievi non avranno imparato le strumentalità di base non potranno accedere all’apprendimento vero e proprio.
La lettura: processi trasversali e interdisciplinari
Donatella Fantozzi
2025-01-01
Abstract
The belief that reading and writing must first and foremost be approached as mere technical skills continues to persist in classrooms (and among teachers), generating conceptual errors that contribute to the construction of false frameworks and flawed strategies. Too often, it is still assumed that young learners cannot access genuine learning until they have mastered the basic technical skills.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


