This essay aims to explore Pasolini’s aesthetic conception through the analysis of the film Medea and the novel Petrolio, by means of some critical reflections on imagination and power, the problem of perspectivism and the power of the poetic word, in order to rethink our point of view and its relationship with the world.

Il negativo della realtà. Creazione, immaginazione, visione in Petrolio di Pier Paolo Pasolini

Alessandro Fiorillo
2025-01-01

Abstract

This essay aims to explore Pasolini’s aesthetic conception through the analysis of the film Medea and the novel Petrolio, by means of some critical reflections on imagination and power, the problem of perspectivism and the power of the poetic word, in order to rethink our point of view and its relationship with the world.
2025
Fiorillo, Alessandro
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11568/1316647
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact