This article analyses the potentialities of Augmented Reality ‒ one of the evolutions of Web 3.0 ‒ in creating authentic, involving, interactive language learning contexts and thus it represents an opportunity to reflect in general on the impact and the role of technology in education, on teachers’ attitudes, and on the ambivalences and the risks of the Web. Only where technological aims do not prevail over educational ones can Augmented Reality become a useful tool both to enrich language learning activities within a formal context and to promote ubiquitous learning.
Autori interni: | |
Autori: | Daria Coppola |
Titolo: | REALTÀ AUMENTATA E VIRTUALITÀ PERVASIVA: AMBIVALENZE E POTENZIALITÀ DELLA TECNOLOGIA NELL’INSEGNAMENTO DELLE LINGUE |
Anno del prodotto: | 2013 |
Appare nelle tipologie: | 1.1 Articolo in rivista |
File in questo prodotto:
File | Descrizione | Tipologia | Licenza | |
---|---|---|---|---|
RealtaAumentataEV_2983315_17032016133220.pdf | Versione finale editoriale | NON PUBBLICO - Accesso privato/ristretto | Utenti riconosciuti Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.