We present three vignettes that raise our curiosity to learn about the history of thought. All European languages now share the top-down writing process of fractions and the consequent naming order. How might how we read and write fractions influence how we think about fractions?

Intercultural dialogue and the geography and history of thought

BACCAGLINI-FRANK, ANNA ETHELWYN;Ramploud A.
2014-01-01

Abstract

We present three vignettes that raise our curiosity to learn about the history of thought. All European languages now share the top-down writing process of fractions and the consequent naming order. How might how we read and write fractions influence how we think about fractions?
2014
Bartolini Bussi, M. G.; BACCAGLINI-FRANK, ANNA ETHELWYN; Ramploud, A.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
FLM Intercultural dialogue.pdf

solo utenti autorizzati

Tipologia: Documento in Post-print
Licenza: NON PUBBLICO - Accesso privato/ristretto
Dimensione 90.94 kB
Formato Adobe PDF
90.94 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia
FLM Intercultural dialogue_preprint.pdf

solo utenti autorizzati

Tipologia: Documento in Pre-print
Licenza: NON PUBBLICO - Accesso privato/ristretto
Dimensione 136.28 kB
Formato Adobe PDF
136.28 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11568/830502
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 23
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact