FUNGHI, SILVIA Statistiche

FUNGHI, SILVIA  

DIPARTIMENTO DI MATEMATICA  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 23 (tempo di esecuzione: 0.026 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Formare gli insegnanti alla discussione in classe: il Discussion Study In corso di stampa Bertolini, Chiara; Zini, Andrea; Landi, Laura; Funghi, Silvia
A caccia di significati matematici attraverso il confronto: sinergia di algoritmi per la moltiplicazione 1-gen-2023 Funghi, S; Ramploud, A
Gioele's attempt to incorporate the "solve it" ritual in his meaningful discourse on equations 1-gen-2023 Funghi, Silvia; Baccaglini-Frank, Anna; Antonini, Samuele
Hysteric discourse and ethics in teaching 1-gen-2023 Ramploud, A.; Funghi, S.; Mellone, M.
Moltiplichiamo… il Lesson Study 1-gen-2023 Funghi, Silvia; Ramploud, Alessandro
Riflessioni sulla trasposizione culturale e la formazione docenti di matematica 1-gen-2023 Funghi, Silvia; Ramploud, Alessandro
18 software didattici di accompagnamento e consolidamento per le guide di PerContare classi III, IV e V 1-gen-2022 Norfo, Alessandro; Funghi, Silvia; Ramploud, Alessandro; Baccaglini-Frank, Anna
Learning about multiplication by comparing algorithms: “One times one, but actually they are ten times ten” 1-gen-2022 Baccaglini-Frank, Anna; Funghi, Silvia; Maracci, Mirko; Ramploud, Alessandro
Networking Hybridizations within the Semiosphere: a research trajectory for the Cultural Transposition of the Chinese Lesson Study within a Western context 1-gen-2022 Arzarello, Ferdinando; Funghi, Silvia; Manolino, Carola; Ramploud, Alessandro; Bartolini Bussi, Maria Giuseppina
Strane storie matematiche: «22 : 5 = 4 r 2» Ma siamo proprio sicuri che si scriva così? 1-gen-2022 BACCAGLINI-FRANK, ANNA ETHELWYN; DI MARTINO, Pietro; Ramploud, Alessandro; Funghi, Silvia
Synergy of two division algorithms in 4 th grade: opportunities and challenges 1-gen-2022 Funghi, Silvia; Ramploud, Alessandro
“CHINESE LESSON STUDY: CRITICAL ASPECTS OF TRANSFER FROM CHINA TO ITALY” 1-gen-2022 Ramploud, Alessandro; Funghi, Silvia; Maria Giuseppina, Bartolini-Bussi
How standardised tests impact on teacher practice: an exploratory study on teachers’ beliefs 1-gen-2021 Funghi, Silvia; Ferretti, Federica; Martignone, Francesca
Issues About Culture, Affect and Standardized Assessment. 1-gen-2021 Ferretti, Federica; Funghi, Silvia; Blum, Sabrina
Meaning making through comparison of multiplication algorithms: an example of task design in the cultural transposition of lesson study 1-gen-2021 Ramploud, Alessandro; Funghi, Silvia; Baccaglini-Frank, Anna
The time is out of joint. Teacher subjectivity during COVID-19 1-gen-2021 Ramploud, Alessandro; Funghi, Silvia; Mellone, Maria
Approcci narrativi alle discipline scientifiche: alcune prospettive della ricerca in Educazione Matematica 1-gen-2020 Funghi, Silvia
Divisione “per svuotamento”: un’attività didattica dal progetto PerContare adattata alla didattica a distanza 1-gen-2020 Funghi, Silvia; Munarini Frenesi, Roberta
Mathematics teachers cultural beliefs: the case of lesson study 1-gen-2020 Bartolini, M. G.; Funghi, S.; Ramploud, A.
Lesson Study in primary pre-service teachers’ education: influences on beliefs about lesson planning and conduction 1-gen-2019 Funghi, Silvia; Giuseppina Bartolini Bussi, Maria