BACCAGLINI-FRANK, ANNA ETHELWYN
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 13.653
NA - Nord America 9.465
AS - Asia 7.195
SA - Sud America 1.721
AF - Africa 272
OC - Oceania 47
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 15
Totale 32.368
Nazione #
IT - Italia 9.083
US - Stati Uniti d'America 8.990
CN - Cina 1.889
SG - Singapore 1.668
HK - Hong Kong 1.547
BR - Brasile 1.322
SE - Svezia 1.081
VN - Vietnam 676
FR - Francia 562
BG - Bulgaria 494
GB - Regno Unito 368
DE - Germania 299
RU - Federazione Russa 271
CA - Canada 263
TR - Turchia 247
FI - Finlandia 228
NL - Olanda 226
AT - Austria 221
KR - Corea 184
IN - India 166
MX - Messico 136
UA - Ucraina 119
AR - Argentina 116
JP - Giappone 102
ES - Italia 101
BD - Bangladesh 88
CO - Colombia 88
CH - Svizzera 86
PH - Filippine 84
GR - Grecia 80
ID - Indonesia 77
NO - Norvegia 77
BE - Belgio 74
ZA - Sudafrica 67
IR - Iran 65
IE - Irlanda 55
PL - Polonia 54
IL - Israele 52
EC - Ecuador 50
SA - Arabia Saudita 46
IQ - Iraq 43
MA - Marocco 43
AU - Australia 42
UZ - Uzbekistan 41
PK - Pakistan 39
CL - Cile 34
VE - Venezuela 33
CI - Costa d'Avorio 31
PE - Perù 30
DK - Danimarca 28
SN - Senegal 25
PT - Portogallo 22
UY - Uruguay 21
JO - Giordania 20
KE - Kenya 19
MY - Malesia 19
PY - Paraguay 19
CZ - Repubblica Ceca 18
DZ - Algeria 17
TN - Tunisia 17
AZ - Azerbaigian 16
AL - Albania 14
EG - Egitto 14
NP - Nepal 13
RO - Romania 13
JM - Giamaica 12
KZ - Kazakistan 12
TW - Taiwan 12
CR - Costa Rica 11
PA - Panama 11
SM - San Marino 11
TH - Thailandia 11
LT - Lituania 10
AE - Emirati Arabi Uniti 9
EU - Europa 9
RS - Serbia 9
HR - Croazia 8
TT - Trinidad e Tobago 8
CY - Cipro 7
LB - Libano 7
OM - Oman 7
BB - Barbados 6
BN - Brunei Darussalam 6
FO - Isole Faroe 6
GH - Ghana 6
GT - Guatemala 6
NG - Nigeria 6
PS - Palestinian Territory 6
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 6
BO - Bolivia 5
HU - Ungheria 5
QA - Qatar 5
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 5
SV - El Salvador 5
BA - Bosnia-Erzegovina 4
EE - Estonia 4
GA - Gabon 4
HN - Honduras 4
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 4
MT - Malta 4
Totale 32.284
Città #
Hong Kong 1.512
Ashburn 950
Singapore 921
Milan 892
Dallas 804
Woodbridge 708
Santa Clara 607
Ann Arbor 552
Rome 537
Sofia 489
Houston 487
Chandler 479
Shanghai 464
Beijing 453
New York 302
Boardman 293
Fairfield 287
Chicago 278
Princeton 271
Hefei 258
Florence 244
Los Angeles 223
Ottawa 182
Vienna 178
Ho Chi Minh City 168
Bologna 165
Pisa 164
Serra 155
Medford 154
Marseille 147
Wilmington 145
Lawrence 138
Turin 132
Des Moines 130
Seoul 129
Seattle 128
London 118
Naples 116
Cambridge 115
Bari 108
São Paulo 107
Dearborn 104
Redwood City 102
Genoa 99
Palermo 93
Pescara 87
Hanoi 85
Munich 85
Buffalo 84
Redondo Beach 83
Nanjing 77
Dong Ket 74
Padova 73
Tokyo 72
Catania 65
Verona 62
Istanbul 60
Brussels 55
Helsinki 54
Rio de Janeiro 50
Boulder 42
L’Aquila 42
Trieste 38
Lucca 36
Napoli 35
Dublin 34
Frankfurt am Main 34
Trondheim 34
Modena 33
Livorno 32
Abidjan 31
Athens 31
Belo Horizonte 30
San Diego 30
Tashkent 30
Trento 30
Viareggio 30
Casablanca 28
Changsha 28
Council Bluffs 28
Ankara 27
Shenyang 27
Bogotá 26
Cagliari 26
Rize 26
Torino 26
Turku 26
Dakar 25
Montesilvano Marina 25
Pavia 25
Brasília 23
Düsseldorf 23
Hebei 23
Lappeenranta 23
Nanchang 23
Puebla 23
Reggio Emilia 23
Dhaka 22
Johannesburg 22
Stockholm 22
Totale 17.296
Nome #
Didattica della matematica 1.496
Il bruco matematico: Un percorso per sviluppare il senso della notazione posizionale decimale 1.118
Gestire gli studenti con DSA in classe. Alcuni elementi di un quadro comune 696
Apprendimento della geometria e abilità visuo-spaziali: un possibile quadro teorico e un’esperienza didattica (prima parte) 634
Avere successo in matematica. Strategie per l'inclusione e il recupero 577
ABCA 14-16 Prove di di abilità di calcolo avanzato per la scuola secondaria di secondo grado 540
Apprendimento della geometria e abilità visuo-spaziali: un possibile quadro teorico e un’esperienza didattica (seconda parte) 491
Metafore nel pensiero matematico e nella ricerca sul pensiero matematico: un ausilio o una trappola? 439
Le difficoltà in matematica di studenti con profili di tipo BES e DSA 438
Mak-Trace 386
Matematica senza paura 371
Identificare profili di apprendimento matematico di bambini tra 6 e 12 anni: la standardizzazione italiana della batteria MathPro 342
Mathematical Learning Difficulties and Dyscalculia 299
Digital Games and the Future of Math Class: A Conversation With Keith Devlin 297
Entro 10: Indovinelli con le dita 288
Entro 99: cannucce 286
Progettare attività didattiche inclusive: un esempio di percorso sulle frazioni 273
Imparare i numeri toccando e contando: risultati di un progetto "Attivamente" per la scuola dell'infanzia 267
Elementary Mathematics from a Higher Standpoint. Volume III: precision mathematics and approximation mathematics 254
Research in Early Childhood Mathematics Education Today 254
Artefatti intelligenti per una buona didattica della matematica 253
Problemi sulla linea dei numeri (fino a 10 e fino a 20) 252
Aritmetica in pratica : strumenti e strategie dalla tradizione cinese per l'inizio della scuola primaria 249
Introduction to the work of TWG24: Representations in mathematics teaching and learning 246
Entro 10: linea dei numeri entro il 10 Entro 20: linea dei numeri entro il 20 243
Entro 10: calcolo mentale 235
Introduction to the papers of TWG24: Representations in mathematics teaching and learning 231
Strane storie matematiche. Studio di difficoltà in matematica: il fenomeno di resistenza all’intervento e un modo per far affiorare misconcezioni sui numeri razionali - Parte 1 210
Informatica zero: un percorso formativo per insegnanti di scuola dell’infanzia e primaria 203
Geometry in early years: sowing seeds for a mathematical definition of squares and rectangles 203
Shifts from teaching mathematics with technology to teaching mathematics through technology: a focus on mathematical discussion 203
Disturbi specifici dell'apprendimento: verso una didattica per diversi profili di apprendimento in matematica 200
Abduction in Generating Conjectures in dynamic Geometry through Maintaining Dragging 194
Preventing Learning Difficulties in Early Arithmetic: The PerContare Project 192
Short report The DeDiMa battery: a tool for identifying students’ mathematical learning profiles 190
Benefici per studenti con discalculia di un ambiente informatico per capire il linguaggio dell’algebra 186
Dragging, instrumented abduction and evidence in processes of conjecture generation in a DGE 186
Conjecturing and Proving in Dynamic Geometry: the Elaboration of Some Research Hypotheses 184
Il trascinamento di mantenimento nella formulazione di congetture in ambienti di geometria dinamica 177
Intercultural dialogue and the geography and history of thought 174
Developing geometrical exploration skills through dynamic geometry 174
Preventing learning difficulties in arithmetic: the approach of the PerContare project 172
Detecting strengths and weaknesses in learning mathematics through a model classifying mathematical skills 171
From pseudo objects in dynamic explorations to proof by contradiction 171
ATTIVAMENTE: Toccare e Contare per imparare la matematica 168
From experiences in a dynamic environment to written narratives on functions 168
Forms of generalization in students experiencing mathematical learning difficulties 166
The PerContare Project: Proposed Teaching Strategies and Some Developed Materials 164
Possibili effetti dell'apprendimento in geometria mediato da un software di geometria dinamica nella scuola secondaria di primo grado. Risultati del progetto "Muoviamo le proprietà geometriche" 161
Reasoning by Contradiction in Dynamic Geometry 160
How I stumbled upon a new (to me) construction of the inverse of a point 157
Eliciting preschoolers’ number abilities using open, multi-touch environments 157
Visuo-spatial abilities and geometry: a first proposal of a theoretical framework for interpreting processes of visualization 156
Apprendimento della matematica: considerazioni cognitive e didattiche 156
MultiMath : secondo biennio e quinto anno ; risorse BES per l'insegnante 154
Contemporary Research and Perspectives on Early Childhood Mathematics Education 154
Generating Conjectures in Dynamic Geometry: The Maintaining Dragging Model 152
Changing the curriculum script: teaching line symmetry in a digital environment 152
Designing Non-constructability Tasks in a Dynamic Geometry Environment 150
What schemes do preschoolers’ develop when using multi-touch applications to foster number sense (and why)? 150
Multi-Touch Technology and Preschoolers’ Development of Number-Sense 148
Mathematical learning difficulties subtypes classification 147
Whole number thinking, learning and development: neuro-cognitive, cognitive and developmental approaches 147
Digital Technologies in Designing Mathematics Education Tasks - Potential and pitfalls 147
Socio-cultural differences and sensitivities in the mathematics classroom 146
Developing an analytical tool of the processes of justificational mediation 146
Elementary school teachers' implementation of dynamic geometry using model lesson videos 144
La Valutazione di Studenti con DSA nella Scuola Superiore 142
Discernment of invariants in dynamic geometry environments 141
La quantità del nulla 141
Un Percorso di Potenziamento in Matematica per Studenti del Biennio Superiore 141
Producing Conjectures Using Maintaining Dragging: Instrumented Abduction 140
Conclusione di «Numeri pari e argomentazione» e lancio di «Risolvere equazioni tra artefatti e procedure» 139
The maintaining dragging scheme and the notion of instrumented abduction 139
Alcuni Tipi di Trascinamento nella Geometria Dinamica 137
Inflammation and neurodegeneration plasmatic biomarkers in patients with obstructive sleep apnea syndrome and mild cognitive impairment 136
Enhancing Geometric Skills with Digital Technology: The Case of Dynamic Geometry 136
Reasoning by Contradiction in Dynamic Geometry 136
Contributi ai corsi base Verde, Rosso, Bianco, Azzurro di Matematica (Maths Talk, lezioni alla LIM) 135
Beyond performance results: analyzing the informational and developmental potentials of standardized mathematics tests 133
Analisi delle Potenzialità di Applicazioni Multi-Touch per la Costruzione del Significato di Numero Naturale 131
Conjecturing in Dynamic Geometry: A Model for Conjecture-generation through Maintaining Dragging 131
Learning about multiplication by comparing algorithms: “One times one, but actually they are ten times ten” 130
Meaning making through comparison of multiplication algorithms: an example of task design in the cultural transposition of lesson study 129
"Doing well" in the Teaching for Robust Understanding approach revealed by the lens of the semiotic potential of tasks with the GGBot 128
How might multi-touch technology be a powerful aid for preschoolers’ development of numerical abilities? 127
Conjecture-generation through Dragging and Abduction in Dynamic Geometry 125
Maintaining dragging in a dynamic geometry environment: the interplay between a psychological model and task design 125
The processes of justificational mediation - developing an analytical model 125
Exploiting the Potential of Dynamic Asymmetry in Dragging to Foster Students’ Understanding of Functions and Their Cartesian Graphs 123
An introduction to TWG24: Representations in mathematics teaching and learning 122
Making conjectures in dynamic geometry: the potential of a particular way of dragging 122
Agevolare la costruzione di significati matematici con l'uso di software 122
Measuring Rice in Early-Childhood Education Activities: A Bridge Across Discrete and Continuous Magnitudes 122
Topic Study Group No. 1: Early Childhood Mathematics Education (Up to Age 7) 121
STRANE STORIE MATEMATICHE La didattica della matematica e l’interpretazione dei fenomeni di classe: il problema dei camion 121
Dragging and Making Sense of Invariants in Dynamic Geometry 120
From synthetic geometry to dynamic geometry and back: the case of circular inversion 119
Matematica, la scienza esatta è un retaggio del passato 118
From how to why: A quest for the common mathematical meanings behind two different division algorithms 118
Totale 22.470
Categoria #
all - tutte 78.008
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 78.008


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.522 0 0 0 0 0 120 200 101 352 189 176 384
2021/20223.421 150 248 105 222 551 369 118 203 211 303 224 717
2022/20233.342 402 372 329 301 312 408 227 202 432 93 136 128
2023/20244.152 363 286 404 345 530 356 295 249 117 359 251 597
2024/20259.095 210 387 406 513 669 577 749 535 886 1.054 991 2.118
2025/20265.469 475 1.266 1.076 1.532 820 300 0 0 0 0 0 0
Totale 33.145