BACCAGLINI-FRANK, ANNA ETHELWYN
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 11.356
NA - Nord America 6.844
AS - Asia 2.552
SA - Sud America 119
AF - Africa 85
OC - Oceania 35
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 21.000
Nazione #
IT - Italia 7.674
US - Stati Uniti d'America 6.555
CN - Cina 1.199
SE - Svezia 1.060
BG - Bulgaria 494
SG - Singapore 472
FR - Francia 465
GB - Regno Unito 241
VN - Vietnam 238
CA - Canada 212
AT - Austria 208
FI - Finlandia 185
TR - Turchia 174
DE - Germania 165
RU - Federazione Russa 137
NL - Olanda 106
HK - Hong Kong 103
UA - Ucraina 89
CH - Svizzera 76
MX - Messico 73
BE - Belgio 71
GR - Grecia 70
PH - Filippine 70
ES - Italia 61
NO - Norvegia 60
IR - Iran 51
KR - Corea 51
CO - Colombia 49
IN - India 46
IE - Irlanda 45
IL - Israele 36
PL - Polonia 33
AU - Australia 32
CI - Costa d'Avorio 29
BR - Brasile 26
JP - Giappone 25
DK - Danimarca 22
CL - Cile 17
SN - Senegal 17
PT - Portogallo 16
CZ - Repubblica Ceca 15
ID - Indonesia 15
ZA - Sudafrica 15
PE - Perù 14
RO - Romania 11
MY - Malesia 10
UZ - Uzbekistan 10
EU - Europa 9
TW - Taiwan 9
AL - Albania 8
SM - San Marino 8
TH - Thailandia 8
CY - Cipro 7
FO - Isole Faroe 6
PK - Pakistan 6
AR - Argentina 5
EC - Ecuador 5
GH - Ghana 5
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 5
BN - Brunei Darussalam 4
EE - Estonia 4
HR - Croazia 4
TN - Tunisia 4
EG - Egitto 3
HU - Ungheria 3
LB - Libano 3
LT - Lituania 3
MT - Malta 3
NG - Nigeria 3
PA - Panama 3
TL - Timor Orientale 3
CM - Camerun 2
DZ - Algeria 2
IS - Islanda 2
KH - Cambogia 2
LI - Liechtenstein 2
LU - Lussemburgo 2
MA - Marocco 2
NA - Namibia 2
NZ - Nuova Zelanda 2
OM - Oman 2
PS - Palestinian Territory 2
SI - Slovenia 2
VE - Venezuela 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AZ - Azerbaigian 1
BD - Bangladesh 1
BO - Bolivia 1
CR - Costa Rica 1
KE - Kenya 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
QA - Qatar 1
VU - Vanuatu 1
Totale 21.000
Città #
Milan 786
Woodbridge 708
Santa Clara 599
Ann Arbor 552
Sofia 489
Chandler 478
Houston 475
Shanghai 436
Rome 403
Beijing 328
Fairfield 287
Boardman 280
Princeton 271
Chicago 267
New York 250
Ashburn 240
Singapore 220
Florence 200
Ottawa 182
Vienna 172
Medford 154
Serra 153
Marseille 147
Wilmington 145
Lawrence 138
Bologna 133
Des Moines 130
Seattle 125
Pisa 120
Cambridge 115
Turin 112
London 107
Dearborn 104
Redwood City 102
Bari 87
Hong Kong 79
Palermo 78
Nanjing 77
Dong Ket 74
Naples 73
Genoa 68
Padova 64
Pescara 62
Dallas 59
Catania 55
Brussels 53
Helsinki 52
Istanbul 51
Verona 45
Boulder 42
Napoli 35
L’Aquila 32
San Diego 30
Abidjan 29
Trondheim 29
Changsha 28
Modena 28
Trieste 28
Viareggio 27
Dublin 26
Shenyang 26
Torino 26
Athens 25
Livorno 25
Pavia 25
Lucca 24
Hebei 23
Nanchang 23
Puebla 22
Rize 22
Trento 22
Bern 20
Salerno 20
Bogotá 19
Cagliari 19
Paris 19
Ankara 18
Kunming 18
Cascina 17
Dakar 17
Dalmine 17
Misterbianco 17
Norwalk 17
Parma 17
Vicopisano 17
Bolzano 16
Frankfurt am Main 16
Fuzhou 16
Reggio Emilia 16
Ferrara 15
Hefei 15
Los Angeles 15
Syracuse 15
Munich 14
Reggio Calabria 14
Santiago 14
Valencia 14
Verdellino 14
West Jordan 14
Aversa 13
Totale 11.455
Nome #
Didattica della matematica 1.228
Il bruco matematico: Un percorso per sviluppare il senso della notazione posizionale decimale 866
Gestire gli studenti con DSA in classe. Alcuni elementi di un quadro comune 649
Apprendimento della geometria e abilità visuo-spaziali: un possibile quadro teorico e un’esperienza didattica (prima parte) 501
Avere successo in matematica. Strategie per l'inclusione e il recupero 475
Apprendimento della geometria e abilità visuo-spaziali: un possibile quadro teorico e un’esperienza didattica (seconda parte) 424
Le difficoltà in matematica di studenti con profili di tipo BES e DSA 371
ABCA 14-16 Prove di di abilità di calcolo avanzato per la scuola secondaria di secondo grado 339
Metafore nel pensiero matematico e nella ricerca sul pensiero matematico: un ausilio o una trappola? 296
Mak-Trace 279
Imparare i numeri toccando e contando: risultati di un progetto "Attivamente" per la scuola dell'infanzia 234
Matematica senza paura 230
Mathematical Learning Difficulties and Dyscalculia 228
Progettare attività didattiche inclusive: un esempio di percorso sulle frazioni 225
Digital Games and the Future of Math Class: A Conversation With Keith Devlin 211
Identificare profili di apprendimento matematico di bambini tra 6 e 12 anni: la standardizzazione italiana della batteria MathPro 198
Entro 10: Indovinelli con le dita 197
Entro 99: cannucce 194
Elementary Mathematics from a Higher Standpoint. Volume III: precision mathematics and approximation mathematics 193
Artefatti intelligenti per una buona didattica della matematica 190
Problemi sulla linea dei numeri (fino a 10 e fino a 20) 176
Entro 10: linea dei numeri entro il 10 Entro 20: linea dei numeri entro il 20 162
Geometry in early years: sowing seeds for a mathematical definition of squares and rectangles 160
Abduction in Generating Conjectures in dynamic Geometry through Maintaining Dragging 158
Entro 10: calcolo mentale 158
Short report The DeDiMa battery: a tool for identifying students’ mathematical learning profiles 156
Shifts from teaching mathematics with technology to teaching mathematics through technology: a focus on mathematical discussion 156
Benefici per studenti con discalculia di un ambiente informatico per capire il linguaggio dell’algebra 154
Developing geometrical exploration skills through dynamic geometry 150
Forms of generalization in students experiencing mathematical learning difficulties 143
Preventing Learning Difficulties in Early Arithmetic: The PerContare Project 142
Disturbi specifici dell'apprendimento: verso una didattica per diversi profili di apprendimento in matematica 141
Detecting strengths and weaknesses in learning mathematics through a model classifying mathematical skills 140
Possibili effetti dell'apprendimento in geometria mediato da un software di geometria dinamica nella scuola secondaria di primo grado. Risultati del progetto "Muoviamo le proprietà geometriche" 140
From experiences in a dynamic environment to written narratives on functions 139
Introduction to the papers of TWG24: Representations in mathematics teaching and learning 137
ATTIVAMENTE: Toccare e Contare per imparare la matematica 136
Conjecturing and Proving in Dynamic Geometry: the Elaboration of Some Research Hypotheses 135
Aritmetica in pratica : strumenti e strategie dalla tradizione cinese per l'inizio della scuola primaria 135
Dragging, instrumented abduction and evidence in processes of conjecture generation in a DGE 133
Strane storie matematiche. Studio di difficoltà in matematica: il fenomeno di resistenza all’intervento e un modo per far affiorare misconcezioni sui numeri razionali - Parte 1 133
Introduction to the work of TWG24: Representations in mathematics teaching and learning 127
Intercultural dialogue and the geography and history of thought 126
Informatica zero: un percorso formativo per insegnanti di scuola dell’infanzia e primaria 126
Preventing learning difficulties in arithmetic: the approach of the PerContare project 125
Changing the curriculum script: teaching line symmetry in a digital environment 124
Visuo-spatial abilities and geometry: a first proposal of a theoretical framework for interpreting processes of visualization 123
How I stumbled upon a new (to me) construction of the inverse of a point 122
Digital Technologies in Designing Mathematics Education Tasks - Potential and pitfalls 120
Research in Early Childhood Mathematics Education Today 120
From pseudo objects in dynamic explorations to proof by contradiction 116
Multi-Touch Technology and Preschoolers’ Development of Number-Sense 115
La Valutazione di Studenti con DSA nella Scuola Superiore 114
Reasoning by Contradiction in Dynamic Geometry 113
MultiMath : secondo biennio e quinto anno ; risorse BES per l'insegnante 113
Il trascinamento di mantenimento nella formulazione di congetture in ambienti di geometria dinamica 112
Designing Non-constructability Tasks in a Dynamic Geometry Environment 112
Whole number thinking, learning and development: neuro-cognitive, cognitive and developmental approaches 110
Generating Conjectures in Dynamic Geometry: The Maintaining Dragging Model 109
Beyond performance results: analyzing the informational and developmental potentials of standardized mathematics tests 108
Un Percorso di Potenziamento in Matematica per Studenti del Biennio Superiore 105
Alcuni Tipi di Trascinamento nella Geometria Dinamica 104
La quantità del nulla 103
Agevolare la costruzione di significati matematici con l'uso di software 103
Apprendimento della matematica: considerazioni cognitive e didattiche 102
The PerContare Project: Proposed Teaching Strategies and Some Developed Materials 100
Producing Conjectures Using Maintaining Dragging: Instrumented Abduction 98
What schemes do preschoolers’ develop when using multi-touch applications to foster number sense (and why)? 98
Eliciting preschoolers’ number abilities using open, multi-touch environments 96
Discernment of invariants in dynamic geometry environments 94
Matematica, la scienza esatta è un retaggio del passato 94
null 92
Reasoning by Contradiction in Dynamic Geometry 92
STRANE STORIE MATEMATICHE La didattica della matematica e l’interpretazione dei fenomeni di classe: il problema dei camion 92
Analisi delle Potenzialità di Applicazioni Multi-Touch per la Costruzione del Significato di Numero Naturale 91
The maintaining dragging scheme and the notion of instrumented abduction 91
Mathematical learning difficulties subtypes classification 91
Conjecturing and Proving in a Dynamic Geometry Environment 90
Meaning making through comparison of multiplication algorithms: an example of task design in the cultural transposition of lesson study 90
Elementary school teachers' implementation of dynamic geometry using model lesson videos 89
Making conjectures in dynamic geometry: the potential of a particular way of dragging 89
The processes of justificational mediation - developing an analytical model 89
Contributi ai corsi base Verde, Rosso, Bianco, Azzurro di Matematica (Maths Talk, lezioni alla LIM) 88
How might multi-touch technology be a powerful aid for preschoolers’ development of numerical abilities? 88
Contemporary Research and Perspectives on Early Childhood Mathematics Education 88
L’uso di ambienti digitali per l’apprendimento 85
ATTIVAMENTE: Muoviamo le proprietà geometriche 84
Maintaining dragging in a dynamic geometry environment: the interplay between a psychological model and task design 84
From how to why: A quest for the common mathematical meanings behind two different division algorithms 84
Conjecturing in Dynamic Geometry: A Model for Conjecture-generation through Maintaining Dragging 83
Socio-cultural differences and sensitivities in the mathematics classroom 83
Developing an analytical tool of the processes of justificational mediation 83
Conjecturing and Proving in Dynamic Geometry after an Introduction of the Dragging Schemes 82
From synthetic geometry to dynamic geometry and back: the case of circular inversion 81
A Possible Model for Developing Conjectures in Dynamic Geometry 79
Conjecture-generation through Dragging and Abduction in Dynamic Geometry 79
Topic Study Group No. 1: Early Childhood Mathematics Education (Up to Age 7) 78
Capturing ‘time’: characteristics of students’ written discourse on dynagraphs 78
Si possono affrontare difficoltà visuo-spaziali programmando in Mak-Trace? 77
How might multi-touch technology be a powerful aid for preschoolers’ development of numerical abilities? 77
Totale 16.421
Categoria #
all - tutte 52.841
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 52.841


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020858 0 0 0 0 0 0 170 155 119 134 196 84
2020/20212.034 72 83 95 119 143 120 200 101 352 189 176 384
2021/20223.421 150 248 105 222 551 369 118 203 211 303 224 717
2022/20233.342 402 372 329 301 312 408 227 202 432 93 136 128
2023/20244.152 363 286 404 345 530 356 295 249 117 359 251 597
2024/20253.133 210 387 406 513 669 579 369 0 0 0 0 0
Totale 21.714